Pedesetak izlagača u organizaciji HGK i Ministarstva poljoprivrede na Zelenom tjednu u Berlinu od 17. do 26. siječnja predstavlja najbolje od Hrvatske. Ovoj vodećoj desetodnevnoj međunarodnoj poljoprivrednoj manifestaciji ovogodišnja zemlja partner je upravo Hrvatska, a ovogodišnje izdanje sajma bilježi i rekordan broj izlagača, čak 1 800 iz 72 zemlje svijeta.
Od petka do nedjelje sajmom je prošlo već 100 tisuća posjetitelja, što je više nego prošle godine, a očekuju ukupno oko 400 tisuća posjetitelja do kraja sajma, na kojem radi 10 tisuća ljudi.
Uz bok jakoj konkurenciji odvažili su stati i manji hrvatski proizvođači. “Mali smo ali zato nudimo tradiciju. Ja sam zaljubljenica u tradiciju, što se vidi i iz imena Snašina kujna, a Njemici tradiciju poštuju. Poštuju prije svega domaći proizvod, možda je to dijelom i zbog veće kupovne moći” rekla je Kata Ilišćević iz Snašine kujne koja je na sajmu prvi put, no njen pekmez i ajvar oduševio je posjetitelji već prvog vikenda.
Iz Paške Sirane, tvrtke koja je među prvima iskoristila sredstva EU fondova za osmišljavanje novog programa predstavlja se proizvod je od nedavno 24. zaštićen oznakom izvornosti, a na ovom sajmu su prvi put.
Oznakom zaštite podrijetla nosi i slavonski kulen koji proizvodi OPG Ferbežar. Koriste najkvalitetnije sirovine od mesa crnih slavonskih svinja uzgojenih u prirodnim i ekološkim uvjetima. U proizvodnji koriste i ekološke začine proizvedene na obiteljskim gospodarstvima diljem Slavonije. Uz domaće delicije, posjetitelji stoje u redu i kako bi probali tradicionalna hrvatska pića. Jedno od njih i Badelov pelinkovac.
“Ovo je uistinu odlična prilika našim proizvođačima da se predstave i zakorače na nova izvozna tržišta. Ovdje smo da ispred pola milijuna ljudi ispričamo priču o našoj poljoprivredi koja ima jaku tradiciju i velike potencijale, ali i priču o autentičnosti naše zemlje kroz autohtone okuse i mirise svih njenih regije. Imamo što pokazati i uvjeren sam da će hrvatski proizvodi biti prepoznati među posjetiteljima sajma unatoč konkurenciji iz cijeloga svijeta” rekao je predsjednik HGK Luka Burilović.
Na Zelenom tjednu predstavljaju se i druge hrvatske tvrtke kao što su Podravka, Atlantic grupa, Badel, Sardina, Dukat, Cromaris, Kraš, Dalmacijavino, Fortenova grupa, Pivac, Gavrilović, Žito, Vindija, Koestlin, Kutjevo, Ravlić, Ferbežar, Đanić obrt, Kuća meda Županja, OPG Kalić Zvonimir, PP Orahovica, Udruga Graševina Croatica, OPG Vučković, Udruga proizvođača Paškog sira, Klaster hrvatskog pršuta, Blato, OPG Klaudia Krstičević, Dalmatia VINA, CROATIA vina mosaica, Stella Croatica, TerraMarascae, Mišlov, Zigante tartufi, Vinistra, S.I.C. prerada i trgovina ribom, Kampanjola, p.z. Vrbnik, Udruga proizvođača bučinog ulja Hrvatske, Tvrtka Grbić, Promes Cvanciger, Obrt Ma Cherie, Naše klasje, OPG Šarčević Ilija, Jabuka HR, San Antonio, HAIMMU, DR. Andrija Štampar, Hrvatske šume.